onsdag 19. desember 2007

Symbolsk gave


Denne uken har vi hatt tentamen og sitt filmen "mitt liv som hund". Film er alltids kjekt, tentamen er så som så.

Jeg leste i Stavanger Aftenblad om symbolske gaver. Jeg tenkte dette hørtes innetrresant ut å fant internettsiden til Kirkens Nødhjelp, hvor du kan kjøpe en geit eller et esel. Begge er symbolske gaver som ikke sikkert brukes til å kjøpe en geit eller et esel, men som brukes der organisasjonen mener pengene mest trengs. På siden står det blandt annet at en geit kan endre livet til en fattig familie. Familien har da tilgang på melk og kjøtt. Fantastisk at du kan hjelpe en familie for bare 250 kroner! Og i tilegg er det litt kjekt å kunne si at du eier et esel i Afrika.

De fleste som får gaven har mer en nok fra før. De fleste kjøper også gaver til noen som har mer enn nok fra før. Derfor oppfordrer jeg til å gi en gave som virkelig varmer, en gave som hjelper. Vi trenger ikke de 250 kronene, mens for mottakeren kan det bety en lettere hverdag. Jeg kunne ikke gitt en bedre gave!

PS! Her er link direkte til bestilling av en geit. I tilfelle du følte for å glede en eller flere! :)

God Jul!

Ingen kommentarer: