mandag 1. oktober 2007

Spenning!


Jeg begynnte å lese boken i går kveld. Jeg satt med en følelse av at dette kunne bli langvarig, kjedelig og uutholdelig. Klokken var allerede halv 10, og jeg hadde lovet meg selv å ikke vøre for sen. Boken viste seg å være alt annet enn det jeg hadde forventet. Den var spennende, og jeg ble sittende å lese til langt på natt..

Jeg ble så revet med at de første hundre sidene bare fløy forbi meg i en fart. Plutselig var klokken alt for mye. Her kommer en kort oppsumering av hva som til nå har hendt;

Tsjetjenske asylsøkere var gjester under norges største debattprogram, utstyrt med bomber og pistoler kaprer de "studio 2" og holder andre gjester og publikum som gissler. Blant gisslene er den norske utenriksministeren. Kravene de setter er umenneskelige; 25 millioner euro, et fritt Tsjetjenia, fritt leide ut fra studio og disponibelt fly. Et annet krav er en viss person skal melde seg før klokken 6 neste morgen, hvis ikke drepes programleder Kristin Bye. Studiot ble kuppet kl 22.00 og status klokken 01.00 er; 1 død og 3 alvorlig skadet. Terroristene har allerede drept en, og de sier de ikke vil nøle med å drepe mer dersom kravene ikke blir oppfyllt!


Jeg gleder meg til resten!

2 kommentarer:

Leif Harboe sa...

Kjekt! Har du sjekket om bildet du bruker er beskyttet av copyright? Hvor har du funnet det?

Mikal sa...

Ja, det er beskyttet. Jeg fant det på Flickr eller wikipedia