onsdag 16. januar 2008

Photostory om fyrstikkguten


Vi har denne uken laget en kort photostory om novellen fyrstikkguten. Jeg, Sven, Kristian og Nils Arne synes denne oppgaven var kjekk, til tross for at bildene ble fotografert i regn og at termometeret kun viste et par grader. Fyrstikkguten er en del av boken langdistansesvømmer, skrevet av Frode Grytten. Fyrstikkguten er en som grunnet sin usle, lille kroppsbygning er en såkallet "pingle". "Pingla", eller Victor som han egentlig heter, ender til slutt opp med å brenne ned en tenlandsk butikk. Jeg kan tenke meg, etter å ha lest dette utdraget fra boken, at hele historien bygger på temaet nazisme.


Over til photostoryen igjen. Jeg har lært en del IT, lært en ny tekst og i tillegg synes jeg oppgaven var kjekk. Tatt i betrakning det faktisk var skolearbeid.

Ingen kommentarer: